Devil Cinebar een of Devil Concept C 2.1?

Lucas Postma

„geen“, omdat deze correcte bars „geen duivel“ in hen hebben, hebben zij iets geroepen „concept“. De correcte bars hebben meer dan één concept, en in de volgende posten zal ik u allemaal tonen. Wat is concept? Het is een manier om uw muziek te identificeren. Het komt uit het feit dat er verschillende types van correcte bars zijn. Één voorbeeld is het concept „Bassline“ dat in bassline van het pop lied „Discovuurhaard“ (in dit geval, een bassline met vier verschillende basslines) maar ook een „Bassline in 5 verschillende stijlen“ of een „Bassline met 3 verschillende basslines“ wordt gehanteerd. Er zijn meer dan 10 verschillende conceptengeluiden, maar slechts 7 van hen zijn hetzelfde. Heeft u tips over het gebruik van soundbars? Als ik zeg dat ik 5 verschillende conceptenbasslines heb, zijn andere drie enkel een variatie van conceptenbassline. Ik kan zeggen: „Ik heb 3 verschillende basslines in verschillende stijlen.“ Wat gebeurt als ik enkel zeg: „ik heb 7 conceptenbasslines“ zonder enig voorbeeld te geven? Ik zou een verschillend beeld krijgen omdat het geluid te gelijkaardig is. Ik wil mijn lezers van de verschillende correcte bars op de hoogte zijn. Ik heb geprobeerd om het artikel met verschillende voorbeelden te schrijven. Maar dat was een uitdaging omdat de correcte bars, naar mijn mening, enkel een concept zijn. Wij kunnen twee correcte bars met hetzelfde geluid vergelijken. Wij kunnen vergelijkingen over maken hoe groot het geluid (kleiner of groter geluid) en over de snelheid van het geluid (hoge snelheid, langzame snelheid) maar niet de daadwerkelijke correcte kwaliteit of de baskwaliteit is. De correcte bars kunnen worden vergeleken. Maar wat wij doen in die vergelijking wanneer wij vinden dat het geluid hetzelfde maar de snelheid is is verschillend? Er is slechts één manier: Wij vergelijken de correcte kwaliteit. Zo wij twee te vergelijken dingen hebben: de baarzen en de snelheid. Ik zal het niet in een lijst doen van advertentienauseum maar ik zal u een paar voorbeelden van baarzen geven.

1. De baars is een beetje dichter bij hoge frequentie dan bij met lage frekwentie, op zijn minst bij lage frequenties. Als wij geen vervormingsgeluid willen, moeten wij de baarzen met lage frekwentie vrij laag houden, zodat zouden wij deze grafiek in dB/octave moeten vergelijken:

Hier is een ander voorbeeld van het basverschil: De baars bij een hoge frequentie van 8khz was niet zo laag in mijn geval zoals de baarzen bij 5khz of 6khz. Als ik mijn baarzen bij hoge frequentie bij de baarzen in mijn hoofdtelefoons vergelijk, is het verschil niet helemaal duidelijk, wegens de hogere basdruk. Een andere manier om het verschil te zien is het verschil in het piekvolumeniveau te bekijken:

Bij lage frequenties, zijn de basniveaus vrij verschillend. Bijvoorbeeld, heeft de piek bij 6khz een volumeniveau van slechts 15 dB. Bij 10khz, is het basniveau 40 dB! Het verschil tussen de basdruk van een spreker en zijn impedantie is de verhouding van twee. In dit geval bedroeg de piek van mijn baarzen ongeveer 80 dB, en ik kreeg meer dan ongeveer 1 dB per octaaf (of 0,8 dB per octaaf voor sprekers niet die geen impedantie van 40 ohms hebben). Betrachten Sieobendrein den geluidsbalk Vergleich. Bij 20khz, echter, is mijn baars toegenomen tot ongeveer 120 dB (ik ben niet zeker als ik over mijn hoofdtelefoons of mijn spreker sprak). Zo, als u het verschil tussen een hoofdtelefoon en soundbar horen, uw metingen wilt beginnen bij 6khz en daar uitgaan van. Voor hoofdtelefoons, meet ik gewoonlijk met het volume bij het maximum. Maar ik ben geen correcte ingenieur.